پورپزال
پیشنهادها همان چیزی است که به نظر می رسد، درست است؟
در ایران پیپر دستورالعمل های کاملی برای نوشتن پروپوزال وجود دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پیشنهادها ایدههایی را پیشنهاد میکنند و شواهد و مستنداتی ارائه میکنند که شایستگیهای آنها را تأیید میکند.
اگرچه این پیشنهاد کاربردهای گسترده ای در مبادلات تجاری و اقتصادی دارد، اما دامنه کاربرد گسترده تری دارد. دانشجویان و همچنین متخصصان از این پیشنهاد برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اولین جمله شما سخت ترین قسمت کار شماست. قبل از نوشتن پیشنهاد، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پورپزال
از پیشنهادها برای متقاعد کردن خواننده استفاده می شود که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا اینکه دنبال کردن آن توصیه نمی شود. برای این منظور همتای مورد نظر شما باید شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ به عنوان یک صاحب کسب و کار، به احتمال زیاد بر مزایای مالی پیشنهاد خود تأکید خواهید کرد. یک مقام دولتی باید بداند که ایده شما در بین عموم مردم محبوب است، اگر مجبور باشید با آنها مقابله کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
پورپزال
مراجعه به داده ها و شواهد دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. از صحبت با کارشناسان و خواندن تحقیقات آنها نترسید.
3. قبل از نوشتن
پورپزال
قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که ایده های مختلف را جمع آوری کرده اید. زمانی که به چند ایده خوب رسیدید، ایده های خود را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پورپزال
نسخه اول هرگز بهترین نیست. پیشنهاد شما باید خوانده شود و با یک دوست یا همکار مورد اعتماد مورد بحث قرار گیرد. سعی کنید این نظرات را در نسخه دوم بگنجانید.
در یک پروپوزال عمدتاً سه بخش وجود دارد
پیشنهاد شما ممکن است برای حذف یا اضافه کردن قطعات تغییر یابد. چهار بخش اصلی در پروپوزال شما وجود دارد که ممکن است بسته به ویژگیهای آن (البته منهای مقدمه و نتیجهگیری) متفاوت باشد:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پورپزال
یک مقدمه پیشینه پروپوزال را ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است قبلاً با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند، معرفی می کند.
می توان ادعا کرد که این بخش یکی از مهم ترین بخش های پروپوزال است. اطمینان حاصل کنید که چرا این موضوع مهم است و چرا مخاطبان شما باید در مورد آن بدانند توضیح دهید. یک راه خوب برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب است.
معمولاً در پروپوزال مشکلی برای حل وجود دارد. در این مورد بهتر است بر مشکلی که سعی در حل آن دارید تأکید کنید. شما می توانید با دانستن اینکه چه کسانی هستند، مزایای این پیشنهاد را برای مخاطبان خود توضیح دهید.
2. پیشنهاد
پورپزال
هدف را در این قسمت مشخص کنید. فقط روی آنچه در این بخش ارائه می دهید تمرکز کنید. برای این بخش، اگر پیشنهاد کوتاهی دارید، نباید از چند خط بیشتر استفاده کنید. در این بخش، نحوه اجرای آن را مورد بحث قرار ندهید.
3. برنامه اجرایی
آیا می توانید قیمتی به من ارائه دهید؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ جزئیات اجرای پیشنهاد باید در اینجا ارائه شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
شما نه تنها باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما خوب است، بلکه آنها را متقاعد کنید که شما فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. هنگام توصیف شایستگی های خود، بر مهارت هایی که دارید تأکید کنید.
بجزئیات
این بخش باید داده ها و اطلاعات کافی را ارائه دهد تا نشان دهد شما در فرآیند پیاده سازی کاملاً مسلط هستید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی زیادی خسته کنید.
ص. پیش بینی
به مخاطب نشان می دهد که شما تمام جوانب پروپوزال خود را به دقت بررسی کرده اید و در صورت پیش بینی موانع و مشکلات احتمالی از مشکلات احتمالی پروپوزال خود غافل نشده اید.
4. عملی بودن
پورپزال
عملی بودن و امکان سنجی باید در پیشنهاد شما نشان داده شود. شما می توانید با استفاده از تجربیات قبلی بر شباهت این پروژه با پروژه های قبلی تاکید کنید. اگر در این زمینه تجربه ندارید، به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی می خواهد بشنود.
اگر مدیر شما نگران رعایت مهلتهای زمانی است، میتوانید تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه بهرهوری را افزایش میدهد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. بخش زیر ممکن است تکراری و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. با این وجود، شما باید دقیقاً ماهیت پرونده خود را در این بخش ارائه دهید.
لطفاً این قسمت را مانند مزایای پروپوزال ننویسید.
6. منابع مورد نیاز
پورپزال
همچنین تهیه این قسمت نیز ساده است. آیا می توانید به من بگویید برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ زمان باید در کنار منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول) در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
اگر به آنها نشان دهید که میدانید چه میکنید، مخاطب شما از آن قدردانی خواهد کرد. اگر به خوبی آماده به نظر می رسید احتمال قبولی (یا دریافت نمره بالاتر، اگر کار شما برای کلاس باشد) بیشتر است.
8. نتیجه گیری
پورپزال
تاریخچه پیشنهادی که در مقدمه ذکر کردید نباید تکرار شود. اما اگر در مقدمه تاریخچه پروپوزال ذکر نشده است، خلاصه ای را بیان کنید. تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را با جزئیات شرح دهید.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال تحقیق یا نوشتن مقاله هستید، حتما منابع خود را ذکر کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation